Jeroen en Hennie in Bristol

Aangekomen in Bristol

Beste lezers,

Afgelopen vrijdag zijn we aangekomen in Bristol, ons nieuwe thuis. Wat opvalt in Bristol en het een echt Brits aanzien geeft zijn bijvoorbeeld de dubbeldekkerbussen. Ook al zijn ze niet rood, je hebt een prima uitzicht als je bovenin zit. Verder kun je in het park kinderen in zwart-wit schooluniform zien tafeltennissen, met zwarte stropdasjes die heen en weer zwiepen over de witte overhemden. En ruime, natuurlijke, heuvelachtige parken zijn er volop. Daarin lopen eekhoorns en vanmorgen kwam ik zelfs een vos tegen in een park middenin de stad. Bovendien zie je overal de prullebakken die netjes voorzien zijn van het opschrift 'litter'. Niet dat alles er ook even netjes uitziet overigens. De Engelsen lijken wat minder te geven om het opruimen, snoeien en het onderhoud van hun huis dan de Nederlanders gewend zijn.

Vrijdag en zaterdag zijn we meteen alvast een paar huizen gaan bekijken die we op internet hadden gevonden. Met het huis dat we zaterdagochtend bekeken hadden we al vlot een klik, dus hebben we meteen doorgepakt en dat gehuurd. Het is een klassiek Brits rijtjeshuis uit 1880, met een klein tuintje voor, een tuin achter en zelfs een aanbouw om bijv. fietsen in te stallen. Ook is het ruim genoeg om gasten te ontvangen (we gaan boven een logeerkamer inrichten...). We hopen dat we dit weekend de sleutel krijgen, zodat volgende week ons meubilair uit Nederland kan worden gebracht door de verhuizer en we eind volgende week van ons tijdelijke plekje naar ons eigen stekje kunnen verhuizen.

Verder is Jeroen vandaag even op z'n school langs geweest. Er moet nog het een en ander geregeld worden, maar het lijkt er wel op dat hij de één dag per week de koksopleiding kan gaan doen en daarnaast enkele dagen per week als stage gaat koken in een restaurant. Hennie heeft vandaag haar contract met de universiteit getekend en is begonnen met het inlezen in het project.

Groetjes uit Bristol,

Jeroen en Hennie

meijerinkherma@gmail.com

Goed om te horen!
Veel succes daar, we hopen dat jullie van dit hoofdstuk uit jullie leven net zo mogen genieten als van het AFM hoofdstuk!
liefs, Gerrit en Herma

Willy Scherpenzeel

Heel veel succes,geniet ervan en een hele mooie tijd daar.

groeten Marien en Willy

Christina vd Zande

Wat fijn dat jullie nu al een huis hebben gevonden! Succes met alle nieuwe indrukken!
Liefs

Jorien

Klinkt als een goede start! Heel veel succes!

jacqueline de groot

Succes met jullie nieuwe uitdaging als ik in de buurt ben kom ik even.

Jelte & Catharina

Wij reserveren de logeerkamer alvast;-) Let's skype some time soon!

hartelijke groeten van ons

henk

Ben benieuwd naar foto's van huis, Bristol en omgeving.
Deze week vroegen enkele V5-leerlingen naar jullie wedervaren en kon ik ze bijpraten. Je krijgt de groeten.

Marloes

Hoihoi,

Leuk om te horen dat jullie goed zijn overgekomen en alweer van alles gezien/gedaan hebben. En wat fijn dat het allemaal zo vlot verloopt met de school van Jeroen en jullie nieuwe stekkie! Heeft het huis ook een adres? Kon ik op jullie site niet vinden... Geniet van dit nieuwe avontuur en ook succes met alles opstarten enzo!