Jeroen en Hennie in Bristol

Aangekomen op Tenerife

Beste mensen,

Vrijdag 15 juni is het schip vertrokken uit Lome vertrokken. Het varen naar Tenerife is verder zonder problemen verlopen. De zee was kalm, er stonden weinig golven en we hadden allebei geen last van zeeziekte. Onderweg hebben enkele walvissen en dolfijnen gezien en de sfeer aan boord was gemoedelijk. Veel mensen zijn al voor verlof vertrokken, we vaarden met slechts een halve bemanning.

Hennie heeft haar werk voor de school nu klaar. De kasten zijn uitgezocht en opgeruimd, het lesplan is aangepast en het bureau is opgeruimd. Jeroen heeft met veel plezier deze drie weken in de bakkerij gewerkt. Naast witbrood en bruinbrood bakte hij ook krentenbrood, mueslibrood maar ook scones, croissants en chocoladebroodjes gebakken voor het gehele schip. Maar we hadden ook tijd om met boek, stoel en hangmat aan dek te vertoeven en te ontspannen. Hennie heeft zelfs nog een nacht op het bovenste dek geslapen, onder een prachtige sterrenhemel.

Afgelopen maandag zijn we op Tenerife aangekomen, in de stad Santa Cruz. Het eiland maakt deel uit van de Kanarische eilanden, gelegen voor de kust van West-Afrika. Dinsdag hebben we met een groep mensen al een mooie bergwandeling gemaakt. Tenerife is een vulkanisch eiland en dat zorgt voor hoge bergen en, als je eenmaal boven bent, mooie uitzichten.

Het schip zal op een van de naburige eilanden in droogdok gaan voor groot onderhoud. Maar dat maken we niet meer mee. Zaterdag hebben we het schip verlaten. We blijven nog een week op het eiland in een huisje dat we hebben gehuurd ergens in het groen op de flanken van de vulkaan Teide. We kunnen dan samen terugblikken op het afgelopen jaar, omschakelen en genieten van de ruige bergen. Maandagavond 09 juli landen we weer in Nederland en we zien ernaaruit, jullie weer te ontmoeten.

Bedankt voor jullie steun en betrokkenheid het afgelopen jaar. Het was voor ons prettig om jullie reacties te lezen en te vernemen wat zich in jullie levens afspeelt. Bovendien hebben jullie een steentje bijgedragen aan een bijzonder project waardoor veel mensenlevens blijvend zijn veranderd en verrijkt.

Groeten

Hennie en Jeroen

Tjard en Margreet

dus het zit er bijna op... Een goede rust week toegewenst! Wij zien er ook naar uit om jullie weer te ontmoeten (volgens mij op een vega-bbq?;-)).
groeten, Tjard en Margreet

Willy Scherpenzeel

Hoi Hennie en Jeroen,
Geniet samen deze week nog van de mooie natuur daar.We wensen jullie een goede reis terug naar Nederland.Gods Zegen.

Marien en Willy

Gerrit en Jorine

Hey Hennie en Jeroen,

Maak er een hele fijne, mooie vakantie van!

henk

Dus hebben jullie bereikt wat Darwin tot zijn grote spijt niet gelukt is: aan land op Tenerife!
Komt er van jullie reis ook een boek?
Bedankt voor alle verhalen van het afgelopen jaar.
Tot ziens.

Jos

Geniet er nog even van dan!

Jorien

Fijne week nog en een veilige thuisreis gewenst. Fijn om jullie binnenkort weer te kunnen ontmoeten!

Roel en Jenny

Jeroen en Hennie geniet deze week nog maar en een goede reis naar Nederland en Gods Zegen.
Tot ziens hopen we.

Mans en Els

Geniet van deze week en ook van ons een veilige terugreis gewenst! Hartelijke groet.

Nico en Jannet

Nog een paar dagen lekker genieten van het buitenland. Wat kan er in een jaar tijd veel gebeuren. En wat zal de toekomst brengen. Een gezegende tijd toegewenst!
Onze hartelijke groeten.