Jeroen en Hennie in Bristol

Weer in Nederland

Beste mensen,

Wij zijn weer veilig en wel aangekomen in Nederland, na een weekje heerlijk te hebben genoten van een vakantie op Tenerife. We hadden een prachtig huisje gehuurd, op een rustige plek en met een keuken en een tuin (met verse kruiden).

Daarvandaan hebben we ook heerlijk gewandeld. We hebben bijvoorbeeld Spanjes hoogste berg beklommen, de vulkaan Teide, en zijn afgedaald door het Masca ravijn naar de oceaan. Heerlijk om zo even lekker met zijn tweeen tijd te hebben om alle gedachten en gevoelens over een jaar aan boord van de Africa Mercy op een rijtje te kunnen zetten. Ook was het bijzonder om weer in Europa te zijn: bewegwijzerde wandelingen over paden, supermarkten vol verse etenwaren om mee te koken, niet opvallen op straat vanwege je huidskleur en ook kunnen wandelen zonder dat taxichauffeurs denken dat je een probleem hebt omdat je wandelt.

Toch kijken we terug op een heel mooi en goed jaar op het schip en in/bij Afrika. Nogmaals bedankt voor jullie steun en betrokkenheid, op welke manier dan ook!

Tot binnenkort,

Jeroen en Hennie

Job

Welcome back and blessings with getting use to the Dutch....

Jorien

Welkom terug en succes met het (terug)vinden van jullie plekje in Nederland. Het zal wel weer even wennen zijn, tegen heel veel dingen ga je toch anders aankijken.
We hebben genoten van jullie verhalen op deze blog!

Ilona

Lieve Hennie en Jeroen,

Wat heb ik genoten van jullie verhalen! Ben blij dat jullie ook weer veilig teruggekomen zijn. Heel veel liefs en ook wijsheid in wat jullie nu allemaal weer gaan ondernemen... 1 ding is zeker, niets doen is volgens mij niet aan jullie besteed :-)

Marloes

He Jeroen en Hennie,

Welcome home! Fijn om te horen dat jullie hebben kunnen genieten van een welverdiende vakantie! En ook fijn om te horen dat jullie weer gezond en wel in Holland zijn ;-) Hoop dat jullie snel weer kunnen wennen en je hier thuisvoelen. Geniet van jullie familie en vrienden, lekker dichtbij nu!

de groot

Hennie en Jeroen.
Wat fijn om jullie weer dichtbij te hebben.
bert en jacqueline en kinderen

henk

welkom thuis en dank voor alle verhalen, ik heb ze met genoegen en aandacht gelezen.
Sterkte met het weer aarden en een plekje vinden.

Alex en Sandra

Welkom terug. Met veel plezier hebben we al jullie verhalen gelezen. Graag horen we er later nog meer, als jullie weer gewend zijn aan het Nederlandse weer.

Tjard

Welkom terug!

Mans en Els

Welkom thuis!
Bedankt voor de mooie verhalen en vooral voor wat jullie daar hebben gedaan.
Een goede en gezegende toekomst gewenst.

Groeten vanaf Ameland.

Rianne

Welkom weer in nederland. Ik ben benieuwd hoe jullie het zullen vinden om niet meer op het schip te zijn. Ik heb nog steeds heimwee en hoop volgend jaar weer te kunnen gaan voor een paar weken. Hoop nog wat van jullie te horen

Bram en Appie

Bedankt voor de fijne verhalen en wat jullie hebben gedaan .Ook een goede tijd weer in Nw Roden bij jullie ouders
een hartelijke groet Bram en Appie